Hola, beunos dias! como estan? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Mette Wijling - WaarBenJij.nu Hola, beunos dias! como estan? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Mette Wijling - WaarBenJij.nu

Hola, beunos dias! como estan?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mette

15 Augustus 2009 | Nicaragua, Granada

he!
hoe is t met jullie? ik zit in de voorkamer van ons huisje in granada te schrijven. wireless internet is toch wel echt n luxe:)
afgelopen maandag ben ik met de cursus spaans begonnen. mijn profesora, Maria, is heel aardig maar kan alleen geen woord engels. met een hoop gebarentaal komen we er mestal wel. 's middags is er steeds una actividad de escuela espanol. zo heb ik een rondleiding door de stad gehad, een schoenenfabriek bezocht (toch wel bizar de werkomstandigheden hier...:() scholen voor lichamelijk en geestelijke gehandicapte kinderen gezien, naar traditionele dansoptredens in masaya geweest (onder het genot van typisch nicaraguaans eten y una tona)en dansles gehad. verder ben ik afgelopen zondag getuige geweest van stierenrennen hier in de stad. tis niet zoiets als in pamplona maar gevaarlijk is het wel. op een gegeven moment liepen er gewoon 5 doodsbange stieren verspreid door de stad. Ik heb er 2 gezien en voornamelijk gekeken naar de mensen die om de 10 minuten schreeuwend, vallend, gillend en rennend elkaar omver duwden voordat ze erachter kwamen dat er nog geen stier was gearriveerd. Na ong een uur kwamen ze toch, soms geleid door een cowboy aan een lasso, anderen gewoon los. Ik vond het stiekem voornamelijk heel zielig en ben uiteindelijk weer veilig naar huis gegaan. Achteraf hoorde ik dat er 2 doden waren gevallen. Een man die in zijn nek was geraakt, een studiegenoot stond er bij...en een vrouw die van schrik een hartaanval kreeg. tamelijk bizar. verder was er gister carnaval, heel tof om te zien en heel gezellig. vandaag is er weer een feestdag en morgen wordt er ook iets gevierd, met een hoop paarden. ik ben benieuwd. verder is granada een mooie, warme en gezellige stad. ik verbaas me over hoeveel nederlanders er zijn. nederland is toch een klein landje en nicaragua niet echt een toeristentrekpleister maar er zijn toch n boel nederlandse ondernemers hier, net als vakantiegangers.
mijn 2 huisgenoten, Melissa en Frank, gaan vanmiddag naar een gastgezin dus ik hoop dat er snel een nieuwe huisgenoot arriveert, al zal ik ze nog gewoon zien met spaanse les is het toch wel fijn als je chill met iemand kan eten etc etc.
maandag start mijn 2de en laatste week spaans en volgend weekend (met mijn verjaardag...)vertrek ik naar mijn gastgezin in catarina, bij lugana de apollo. ik heb er veel zin in om met mijn stage te beginnen en t gezin te leren kennen!

mijn foto's zijn ontiegelijk groot en ik weet niet hoe ik de bestanden kleiner kan maken dus kan ik ze niet plaatsen, boe!
maar als ik terug in nl ben kan ik laten zien hoe mooi t hier is;)

n hele dikke kus en tot snel!
mette

  • 16 Augustus 2009 - 16:49

    Jaap:

    Hoi Mette
    leuk je eerste reisverslag. Dat je in een paar dagen al zoveel kan meemaken en kan zien. Hoop dat het zo interresant blijft. Ben benieuwd hoe de werkzaamheden gaan bevallen als je er eenmaal mee begonnen bent. Kun je al wel een beetje aan de temperatuur wennen, of is het daar niet zo warm Erg vochtig misschien.
    Hier is het weer erg goed de laatste tijd, wel prettig natuurlijk omdat het nog vacantie is.
    Nou veel plezier maar weer en ik zie je volgende berichtje wel weer.
    Moiiiiiiiiiiii
    Jaap

  • 17 Augustus 2009 - 15:10

    Anna:

    Hey skatje!
    Wat een boel feest daar! klinkt allemaal erg gaaf en indrukwekkend, ik hoop dat je Spaans goed gaat dat is denk ik wel erg handig :P Ik ben net terug van een land weekend in Edinburgh, en het weer was zo slecht nog niet, slechts 1 keer zeiknat geregend :P Maar wel Hans Teeuwen gezien en owh wat is die stad mooi! Maar opzich zou ik ook wel een een stad met ophol geslagen stieren willen rondhuppelen ;)
    Geniet er van!
    Kus

  • 21 Augustus 2009 - 17:37

    Bitoen:

    Hee ****godin (er zijn meer mensen die je dagboek lezen...)!

    Fijn om te horen dat het het je daar bevalt. De cultuurverschillen zullen wel groot zijn of valt dat mee? Gaaf dat je ook Spaans leert, ik vind het een mooie taal! Mis je je vriendje al?...
    Ik kom net terug uit Zuid-Afrika. Heel veel gezien en gedaan (wilde beesten opgezocht, geknuffeld met leeuwtjes, gebungeejumped van de hoogste bungee ter wereld en misschien nog wel het meest indrukwekkend: een basisschool van een township bezocht).

    Wens je heel veel succes en plezier daar! Ik hou je wel in de gaten via deze site!

    xbt.

  • 22 Augustus 2009 - 06:37

    Gert En Margreet:

    dag laiverd, begrijp dat onze mailtjes niet aankomen, geven zo even een reactie zodat je weet dat we je niet vergeten zijn. Denken heeel veeeel aan je en zijn blij dat je zoveel leuke en spannende dingen meemaakt.Zeg dappere dodo
    liefs van je ouders en alvast, mocht ons net verstuurde mailtje ook niet arriveren een fantastische nigaraguaanse verjaardag gewenst

  • 22 Augustus 2009 - 18:01

    Meryte:

    Guapa!!!
    Todo bien? Te extrano!! Como estas con las gomas?
    Wat spannend allemaal, doe je wel voorzichtig?
    Wil graag weer wijntjes met je drinken hier, maar dat doe je daar vast ook wel. Geniet ervan lieve schat, want de tijd gaat altijd sneller dan je denkt. Heb je al wat van onze cadeautjes opengemaakt? Hier gaat verder alles zijn gangetje.
    Disfruta!
    Muchos besos
    Meryte

  • 23 Augustus 2009 - 09:06

    Geesiena:

    Lieve Mette,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en dat je het een beetje kan vieren!!!

    Liefs,
    Arie en Geesiena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

internship in Nicaragua:)

Recente Reisverslagen:

03 December 2009

...en een usb met aardbeiensmaak

22 Oktober 2009

y otro vez...

21 September 2009

Léon, playa, montar caballo, vulcán y más...

03 September 2009

diario

23 Augustus 2009

jarig...
Mette

Actief sinds 05 Aug. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 24588

Voorgaande reizen:

21 Januari 2011 - 24 Juni 2011

Afstudeerstage Ecuador!

13 Mei 2010 - 01 Juli 2010

Bandaproject Kenia

06 Augustus 2009 - 07 December 2009

internship in Nicaragua:)

Landen bezocht: